چگونه پس از ترک مواد مخدر زندگی بسازیم



ارسال شده در: 1401/9/23              از دسته مطالب: عمومی


برای درمان اعتیاد به مواد مخدر و داشتن زندگی پاک و سالم مراجعه به یک کلینیک بازپروری و ترک مواد مخدر تنها اولین قدم است. تغییر واقعی زمانی شروع می‌شود که شما اعتیاد خود را درمان کرده اید و حالا ابعاد دیگر زندگی برای شما پر رنگ می شود. پس از شروع درمان اعتیاد، خود را در برابر هر فرصتی که برایتان پیش می آید منعطف بگذارید. شغلی را انتخاب کنید و یا شغل قبلی تان را ارتقاء دهید، داوطلب شوید و در فعالیت های گروهی شرکت کنید تا بهترین استفاده را از زمان خود ببرید. به افراد دیگری که در حال مبارزه هستند کمک کنید.

زندگی پس از ترک اعتیاد به مواد مخدر

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان در حال مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر هستید و سعی می کنید پاک بمانید، احتمالاً چالش های پرهیز از مصرف مجدد مواد مخدر را تجربه کرده اید. ممکن است آن صبح‌هایی را به یاد بیاورید که بیرون کشیدن خود از رختخواب تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسید، یا روزهایی که ثانیه‌ها شبیه ساعت‌ها بود و تنها چیزی که می‌خواستید یک نوشیدنی الکلی بود. در روزهای سخت دوران ترک اعتیاد، ممکن است به این مسائل فکر کرده باشید که زندگی پس از اعتیاد وجود دارد و یا دوباره می توانید خوشحال باشید یا نه.

بازپروری اعتیاد به مواد مخدر

در حالی که پاک ماندن، دورنمای شروعی تازه را به همراه دارد، اما آسان نیست و بازسازی زندگی پس از اعتیاد سپس یادگیری نحوه گذر از آن زندگی می‌تواند برای کسانی که تازه بهبودی یافته‌اند ترسناک‌تر باشد. این امر مستلزم آن است که فرد تغییراتی را ایجاد کند، اهدافی را تعیین کند و تعهد بدهد. بهبودی به تدریج، روز به روز و گام به گام اتفاق می افتد اما هر لحظه آن ارزشمند است. زندگی پس از ترک اعتیاد مرحله بهبودی است که در آن افراد واقعاً خود را پیدا می کنند. این مرحله ای است که در آن یاد می گیرند چگونه زندگی کنند، بخورند، بخوابند، کار کنند، معاشرت کنند، یاد بگیرند بدون سایه های تاریک اعتیاد به مواد مخدر. اگر روی بهبودی خود کار می کنید، اقدامی وجود دارد که می توانید برای شروع زندگی پس از اعتیاد انجام دهید.

به دنبال کمک حرفه ای باشید

هر چه قدر که بخواهید به تنهایی در نبرد با اعتیاد به مواد مخدر بجنگید، شانس موفقیت مادام العمر شما بسیار کمتر از زمانی است که تحت نظر یک پزشک متخصص و یک مشاور حرفه ای داشته باشید. اینجاست که باید برای برنامه درمان و ترک اعتیاد به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه نمایید. این برنامه، فضایی امن و عاری از مواد مخدر و الکل را به شما ارائه می دهد، جایی که می توانید روی بهبودی خود تمرکز کنید. در درمان اعتیاد، متخصصان مراقبت های بهداشتی ابزارهای مقابله ای را برای کاهش چالش های روزمره به شما نشان می دهند. در اینجا می توانید با افراد هم سن و جنس که سختی های اعتیاد را نیز از نزدیک درک می کنند، ملاقات کرده و با آن ها صحبت کنید.

انتظارات و اهداف تعیین کنید

در دوران بهبودی، شما دائماً در حال تعیین اهداف خواهید بود. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه انتظارات را تنظیم و مدیریت کنید. در اولین قدم، می‌توانید از خانواده‌تان بپرسید که از شما چه انتظاری دارند، حالا که پاک زندگی می‌کنید شما دوباره می توانید یکی از اعضای فعال خانواده باشید. هنگامی که نقشتان را تنظیم کردید، برای دستیابی و حفظ آن تلاش کنید.   

اعتماد را در روابط آسیب دیده بازسازی کنید

سوء مصرف مواد مخدر بر روابط خانوادگی و اجتماعی تأثیر می گذارد و اعتیاد شما احتمالاً افرادی را که بیش از همه شما را دوست داشتند، افراد خانواده و دوستان نزدیک شما را از شما نا امید می کنند. ممکن است کارهایی انجام داده باشید که به آن ها آسیب رسانده باشید یا در انجام کارهایی که باید انجام می دادید شکست خورده باشید. مهم نیست که کند پیش بروید، یک قدم مهم در بهبودی روابط شما و یافتن راهی برای اصلاح این روابط خواهد بود. نشان دهید که می توان به شما اعتماد کرد. برای درست کردن همه چیز فراتر از آن بروید.

منبع: سایت دی رایان